Haber

Artan beklenti internet alışverişinde haksız iptalleri artırdı

İNTERNET üzerinden yapılan alışverişlerde sebep göstermeden yapılan iptallerde artış var. Son dönemde kura bağlı fiyat artışı beklentisiyle iptal edilen eşyaların yanı sıra bazı vatandaşların otobüs biletleri de iptal ediliyor. Konuyla ilgili olarak Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketicinin sözleşmesi ancak mücbir sebep hallerinde haklı olabilir. Tüketici Kanunu’nun 6. maddesi de satıştan kaçınmayı yasaklıyor. Tüm Otobüs Şoförleri’nin lideri Mustafa Yıldırım Federasyon, “Firmaların böyle bir hakkı yok, zorunlu sebeplerden dolayı otobüs seferleri iptal edilirse bir şekilde o vatandaşın seyahatini sağlamak zorundalar ve aradaki fiyat farkını alamazlar” dedi.

Döviz kurundaki artış e-ticaret ve online biletleme sitelerinde sebep gösterilmeden sipariş iptallerine neden oldu. Bir e-ticaret sitesinden 24 bin lira ödeyerek akıllı saat alan Emin Özkan, kargosu yolda olmasına rağmen işini alamadı. 5 günde yaklaşık 12 bin liralık zam alan çalışma gerekçe gösterilmeden iptal edildi. Aynı durum otobüs bileti satan online bilet satış sitelerinde de görülmeye başlandı. Otobüs biletlerine zam beklentisi de sebepsiz iptal şikayetlerini artırdı. İnternet alışverişlerinde yaşanan iptallerle ilgili olarak Tüketici Konfederasyonu Lideri Aydın Ağaoğlu, mazeretlerle fiyat artışı yapılamayacağını vurgulayarak, “Haklı bir sebep olmaksızın sipariş iptal edilirse internet satış portalı fiyat farkını tüketiciye ödemek zorunda. “

Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım da vatandaşların ulaşımının bir şekilde sağlanması gerektiğini belirtti.

5 GÜNDE 12 BİN LİRA ARTTI; İŞ İPTAL EDİLMİŞİ İstanbul’da ikamet eden Emin Özkan, eseri e-ticaret sitesinden satın almış, kargoya verildikten sonra iptal edilmiş. Özkan, “Tanınmış bir markanın akıllı saatini 24 bin liraya sipariş verdim. Pazartesi sabahı bu e-ticaret sitesinin 0850’li numarasından arandım. Efendim akıllı saat almışsınız ben yanlış girmişim.” fiyat ve ürün arttırılmış lütfen siparişinizi iptal edin dedi yapamam dedim iş pazartesi kargoya teslim edildi kargoyu takip ettiğimde hep havalede görünüyor iş bir türlü olmuyor geldi.daha sonra tebligat geldi siparişiniz iptal edildi paranız iade edildi.iade edilen para taksitli çekildiği için 6 ay sonra iade edilecek.bu iş döviz olacak.artış olduğu için 36 bin 500 lira geldi açıkçası müşteriyi mağdur ederek işimizi vermediler zam işe geldi diye Ya eserimin bana gönderilmesini istiyorum ya da işi aldığım günkü fiyat ile bugünkü fiyat arasındaki farkın ödenmesini bekliyorum” dedi. Özkan’ın mağduriyetinin sorulduğu e-ticaret sitesi, konu ile ilgilendiklerini, satıcı firmadan kaynaklanan bir sorun olduğunu ve aradaki fiyat farkının Özkan’a iade edileceğini belirtti.

Otobüs bileti iptal edilen Yağız Kalemci, “Daha önce biletim iptal edilmişti. Yer yok diye ilişki verdiler. Bileti almamıza rağmen zulme uğradık, bizi arayıp yer yok dediler. İade ettiler. Mağdur olduk, ‘Zamanında gidemedik. 2 gün sonra ayrıldık. Sonra o siteden bilet almadık” dedi. Sevda Demir de, “Genelde internetten alıyoruz ama bir sorun olmadı. Kendim iptal ettim ama iptal edecek bir durumları yoktu. Benim başıma böyle bir şey gelse çok kızardım, şikayet ederdim.”

AĞAOĞLU: MAZERETLE FİYATI ARTIRMAYACAKLAR Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Dolar yükseldi, akaryakıt fiyatları arttı bahanesiyle zam yapamıyorlar. Tüketici aldığı biletle ilgili fiyat farkı isteniyorsa internet sitesinden veya terminalden, yasaya aykırıdır.Eğer o seyahati yapmak için aradaki farkı ödemesi gerekiyorsa, kesinlikle Tüketici hakem heyetine başvurarak bedelin kendisine ticari avans olarak iade edilmesini talep edebilir. Faiz.Tüketici Kanununda açık hüküm var.Tüketici sözleşmeleri tüketicinin aleyhine değiştirilemez.Ayrıca satıştan kaçınmak da yasaktır.Kasada istenilen fiyat farklı ise tüketicinin lehine olan tüketici uygulanır. Kanun çok açık ve tüketicinin eli çok güçlü. Tüketici aldığı bileti iptal eden şehirlerarası seyahat firmalarını mutlaka Ulaştırma Bakanlığı’na şikayet etmelidir. Tüketicinin o yolculuğa çıkamaması durumunda maddi ve manevi tazminat hakkı doğar” dedi.

AĞAOĞLU: FİYAT FARKI TÜKETİCİYE ÖDENMEK ZORUNDA Ağaoğlu, “Hem internetten hem de terminalden alınan şehirlerarası otobüs biletleri nasıl satıcı tarafından iptal edilemiyorsa dolar yükseldi. hisse senedi satılamaz, aralıklı sözleşme yönetmeliğinde net bir karar var.internet alışverişlerinde çok görüyoruz.dolar yükseldikçe fiyatları hızla yükselttiler.siparişi iptal etme hakkınız yok.tüketici ödemek.Tüketicilerin muhatabı, aralıklı sözleşmeler yaparak bedelini ödedikleri internet satış portallarıdır.Tüketici Kanununun 6.maddesi satıştan kaçınmayı yasaklamaktadır.Ben tüketiciye satış yapmıyorum, ben vazgeçtim, siz alın parayı iade, oturduğun yere otur.tüketici sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir.ilişki ancak mücbir sebeplerle olur.keyfi olarak iptal edip fiyat etiketini değiştirip satışa çıkarmak tüketici hukukuna tamamen aykırıdır. tüketiciler seyahat firmaları ile ilgili iptallerle karşı karşıya kaldıklarında, Ulaştırma Bakanlığı’na istekleri dışında şikayette bulunabilirler, online alışverişleri ile ilgili bir iptal veya haksız uygulama görürlerse Ticaret Bakanlığı bünyesindeki reklam panosuna şikayette bulunabilirler.

YILDIRIM: ZAM YAPMAK İÇİN FUARI İPTAL EDEN FİRMALARA AĞIR YAPTIRIMLAR VAR

Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım, “Bu konuda web sitesi ve firma müşteriye karşı müştereken ve müteselsilen sorumludur. Artmak için sefer iptal eden firmalara bakanlığın ağır yaptırımları var. Firmaların da böyle bir hakkı yok. İptal olursa o vatandaşın ulaşımını bir şekilde sağlamak zorunda. Aradaki fiyat farkını alamıyor” dedi.

– Karakoz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort